/Files/images/zima/0111.jpg

Дидактичні ігри з правил дорожнього руху

(для дітей старшого дошкільного віку)

/Files/images/zima/Фото29017.jpg

«Вгадай транспорт»

Завдання:закріплювати уявлення дітей про транспорт, вмінню опису (загадки) впізнавати предмети; розвивати кмітливість, швидкість мислення і мовленнєву активність.

Правила:називати транспорт можна тільки після того, як прозвучить загадка про нього. Виграє той, хто дасть більше правильних відповідей, тобто отримав більше картинок з транспортом. Діти сидять півколом.

Вихователь:Ми з вами розмовляли про транспорт, спостерігали за його рухом по дорозі, а сьогодні пограємо в гру, яка називається «Вгадай транспорт». Послухайте правила гри. Я буду загадувати загадки про транспорт, а ви повинні подумати і правильно їх відгадати. Хто першим правильно відгадає, про який транспорт іде мова у загадці, отримує картинку з його зображенням. У кого в кінці гри буде більше картинок, той і переможе

.Будинок - чудовий бігунок
На своїй вісімці ніг.
Бігає аллейкой
По сталевим двом змейкам.

(Трамвай)

Що за диво світлий дім?

Пасажирів багато в ньому.

Носить взуття з гумихарчується бензином.

(Автобус)

Що таке - відгадай:

Ні автобуса, ні трамвай.

Не потребує бензині,Х

оча колеса на гумі.(

Тролейбус)

Їх видно всюди, їх видно з вікон,

По вулиці рухаються швидким потоком.

Вони перевозять різні вантажі

-Цегла і залізо, зерно і кавуни

.(Вантажівки)

Цей кінь не їсть вівса,

Замість ніг - два колеса.

Сядь верхи і мчись на нім!

Тільки краще права кермом!

(Велосипед)

Довгою шиєю поверчу,

Вантаж важкий підхоплю.

Де накажуть - покладу,Людині я служу!

(Підйомний кран)

До нас у двір забрався «кріт»

,Риє землю біля воріт.

Сотні рук він замінює,

Без лопати він копає.(

Екскаватор)

Ось праска так праска!

Ах, який величезний!

Він пройшов - дорога раптом

Стала гладкою, рівною!

(Каток)

Мчить вогненною стрілою,

Мчить у далечінь машина.

І заллє пожежа будь

Смілива дружина.(

Пожежна машина)

Полотно, а не доріжка,

Кінь не кінь - сороконіжка.

По тій доріжці повзе,

Весь обоз один щастить.

(Поїзд)

Вівсом не годують,

Батогом не женуть,

А як оре -П'ять плугів тягне.

(Трактор)

Ця сильна машинаЇде на величезних шинах.

Відразу прибрав полгоры

Семитонный...

(самоскид).

Щоб він тебе повіз,

Не попросить він овес.

Нагодуй його бензином,

На копита дай гуму.

І тоді, піднявши пил,Побіжить...

(автомобіль).

/Files/images/zima/Фото29012.jpg

«Подумай, відгадай»

Завдання:активізувати процеси мислення, уваги і мови дітей; уточнити уявлення про транспорт та правил дорожнього руху; виховувати кмітливість і винахідливість.

Правила:необхідно давати правильний індивідуальний відповідь, а не викрикувати його хором. Виграє той, хто отримав найбільше фішок заправильные відповіді.Діти сидять півколом.

Вихователь:Я хочу дізнатися, хто у нас в групі самий винахідливий исообразительный. Я буду задавати питання, хто знає правильну відповідь, повинен підняти руку. Відповідати хором не можна. Хто першим відповість правильно, отримує фішку. В кінці гри порахуємо фішки і дізнаємося переможця. Переможе той, у кого їх буде більше.

Скільки коліс легкового автомобіля? (Чотири.)

Скільки осіб можуть їхати на одному велосипеді? (Один.)

Хто ходить по тротуару? (Пішохід.)

Хто управляє автомобілем? (Водій.)

Як називається місце перетину двох доріг? (Перехрестя.)

Для чого потрібна проїжджа частина? (Для руху транспорту.)

По якій стороні проїжджій частині рухається транспорт? (По правій.)

Що може статися, якщо пішохід чи водій порушив правила дорожнього руху? (Аварія або ДТП.)

Який світло верхній на світлофорі? (Червоний)

З якого віку дозволяється дітям їздити на велосипеді по вулиці? (14р.)

Скільки сигналів біля пішохідного світлофора? (Дві.)

Скільки сигналів у транспортного світлофора? (Троє.)

На яку тварину схожий пішохідний перехід? (На зебру.)

Як пішохід може потрапити в підземний перехід? (По сходах вниз.)

Якщо немає тротуару, де можна рухатися пішоходу? (По узбіччю зліва, назустріч транспорту.)

Які машини обладнані спеціальними звуковими і світловими сигналами? (Швидка допомога, пожежна та міліцейська машини.)Що тримає в руці інспектор ГИБДД? (Жезл.)

Який сигнал подає автомобіль, повертаючи праворуч? (Моргає правою маленькою лампочкою.)

Де потрібно грати, щоб не наражатися на небезпеку? Де потрібно грати, щоб не наражатися на небезпеку? (У дворі на дитячому майданчику.)

/Files/images/zima/Фото29013.jpg

«Веселий жезл»

Завдання:узагальнити уявлення про правила поведінки пішоходів на вулиці; активізувати знання дітей, їх мовлення, пам'ять, мислення; виховувати бажання виконувати ПДР в житті.

Правила:уважно слухати відповіді товаришів і не повторюватися. Виграє та команда, яка назве більше правил для пішоходів. Давати відповідь можна, тільки отримавши жезл.

Вихователь ділить дітей на дві команди, що змагаються, повідомляє назву гри і її правил.

Вихователь:Той, кому я в руки дам жезл, повинен буде назвати одне з правил поведінки пішохода на вулиці. Названі правила повторювати не можна, тому будьте дуже уважні! Переможе та команда, яка назве більше правил та не повториться.Жезл по черзі переходить з однієї команди в іншу. Діти називають правила.

Діти:Переходити вулицю можна з пішохідного підземного переходу або тільки на зелений сигнал світлофора. Пішоходам дозволяється ходити тільки потротуарам; якщо немає тротуару, можна рухатися польовий узбіччю назустріч руху транспорту. Не можна грати біля дороги і на проїжджій частині. Не можна перебігати вулицю перед близько йде транспортом і переходити вулицю маленьким дітям без дорослих. Перш ніж перейти вулицю, треба подивитись спочатку наліво, потім направо і, переконавшись у безпеці, переходити.Аналогічно проводиться гра «Слухай - запам'ятовуй», тільки діти перераховують правила для пасажирів.

/Files/images/zima/Фото29016.jpg

«Годину пік»

Завдання:допомогти засвоїти основні правила дорожнього руху на вулицях міста; уточнити знання про професії; розвивати кмітливість; виховувати дружнє взаєморозуміння, уміння ладити один з одним.

Правила:доїхати від старту до фінішу, не порушивши правил дорожнього руху. Всіх пасажирів розвезти до потрібної зупинки. Вирішити всі дорожні ситуації.

Матеріали:ігрове поле, кубик, фішки, 32 картки (12 синіх - «працівники», 12 жовтих - «відвідувачі», 7 рожевих - «ситуації»).

Гра має кілька варіантів з різним рівнем складності.

1. Проводиться по типу лото. Вихователь знайомить дітей з об'єктами наигровом поле: аеропорт, лікарня, міліція, цирк, перукарня, пошта, школа, магазин, стадіон, новобудова, церква, театр. Потім разом з'ясовують які «відвідувачі» і «працівники» там повинні бути. Діти розкладають по об'єктах сині і жовті картки із зображенням тих, хто там працює і хто відвідує.Наприклад, «Театр» - балерина і глядачі театру, «Стадіон» - спортсмен і вболівальник, «Перукарня» - перукар і клієнт, «Лікарня» лікар і хворий і т. д.

2. Сині і жовті картки перемішуються і роздаються всім учасникам гри порівну. Гравці по черзі кидають кубик і рухаються по полю в потрібному напрямку, забравши пасажирів зі стартовою зупинки. Водій повинен як можна швидше розвести своїх пасажирів за потрібне зупинок і, закінчивши роботу, повернутися на кінцеву зупинку. Виграє той, хто першим впорається зі своїм завданням.

3. Жовті та сині картки розкладено по об'єктах. Водії повинні зібрати всіх відвідувачів, працівників потім і довезти їх до кінцевої зупинки. Виграє той, хто набере найбільшу кількість очок (тобто пасажирів).

/Files/images/zima/0112.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 328