"Головна мета дошкільної освіти – виховувати зрілу особистість, в якої сформовані дитячий світогляд, прагнення домогтися успіху, впевненість у собі, почуття власної гідності, емоційна сприйнятливість та вольові риси характеру".
Дошкільна освіта - цілісний процес, спрямований на:
- забезпечення різнобічного розвитку дитини дошкільного віку відповідно до її задатків, нахилів, здібностей, індивідуальних, психічних та фізичних особливостей, культурних потреб;
- формування у дитини дошкільного віку моральних норм, набуття нею життєвого соціального досвіду.
Завданнями дошкільної освіти є:
- збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров'я дитини;
- виховання у дітей любові до України, шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей Українського народу, а також цінностей інших націй і народів, свідомого ставлення до себе, оточення та довкілля;
- формування особистості дитини, розвиток її творчих здібностей, набуття нею соціального досвіду;
- виконання вимог дошкільної освіти, забезпечення соціальної адаптації та готовності продовжувати освіту;
- здійснення соціально-педагогічного патронату сім'ї.
Дошкільний вік - базовий етап фізичного, психологічного та соціального становлення особистості дитини.
Єдина науково-методична проблема, над якою працює дошкільний навчальний заклад: «збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров'я дитини через використання інноваційних технологій».
Основні завдання дошкільного навчального закладу:
·Розвиток творчих здібностей дітей, шляхом впровадження нетрадиційних форм зображувальної діяльності;
·Формування комунікативно-мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку з вадами мови шляхом створення мовленнєвого розвивального середовища;
·Організація умов для збереження психофізичного здоров’я дошкільників через впровадження здоров'яформуючих і здоров'язбережувальних технологій.
В організації навчально-виховного процесу колектив ДНЗ керується:
Законом України «Про дошкільну освіту»,
Програмою виховання й навчання "ДИТИНА".
Завданням методичної служби є:
- Вивчення та розвиток педагогічної компетентності кожного вихователя
- Стимулювання творчого потенціалу та інноваційних пошуків
- Підвищення педагогічної культури вихователів
- Вдосконалення педагогічної майстерності
- Розвиток спеціальних умінь та навичок
- Формування навичок самостійного аналізу власної педагогічної діяльності
Базується на принципах методичної роботи:
- Педагогічна співпраця з вихователем
- Робота в режимі довіри, доброзичливості
- Творча атмосфера, стимулювання творчої активності
- Принцип допоміжно-регульованого контролю
- Надання вихователеві права вибору
- Системність методичних заходів
- Принцип "Я-повідомлень" у спілкуванні
- Щоденна допомога
- Випереджувальний характер методичної роботи
Виходячи з цілей методичної роботи і вимог до особистості та діяльності педагога намагаємось здійснювати роботу за такими напрямками методичної роботи:
- Курси підвищення кваліфікації
- Науково-практичні семінари
- розв'язання актуальних освітніх проблем в творчих групах
- узагальнення досвіду роботи педагогів
Методична робота з кадрами:
- Підвищення рівня фахової майстерності педагогів
- Курсова перепідготовка
- Атестація педагогів
- Наставництво
- Педради
- Семінари
- Консультації
- Колективні перегляди
- Робота творчої групи
Навчання педагогів відбувається в інтерактивних формах спілкування:
- Круглий стіл, диспут, консультації
- Інтерактивні лекції
- Навчальні тренінги
- Семінари, семінари-практикуми, науково-практичні семінари, семінари для педагогів спеціальних груп
- Вивчення структури та оснащення матеріального середовища
- Спостереження колективних форм діяльності дітей, індивідуальної самостійної роботи дітей, взаємовідвідування відкритих занять
Кiлькiсть переглядiв: 3861